چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

رئیس بانک جهانی، حذف یارانه از سوخت‌های فسیلی و تعیین مالیات بر کربن را راه‌حل مقابله با گرمای زمین اعلام کرد.

گرمایش جهانی زمین

به گزارش ايسنا، «جيم يانگ كيم»، رئيس بانك جهاني در گفت‌وگو با روزنامه گاردين گفت: هم‌اكنون كشورهاي فقير فشار تغييرات جوي را بر گلوي خود احساس مي‌كنند و تعيين ماليات براي مصرف كربن و حذف فوري يارانه سوخت فسيلي براي جبران پديده گرماي جهاني ضروري است.

به گفته كيم، تعيين ماليات براي مصرف كربن به عرصه بهره‌گيري از فناوري‌هاي پاك رونق خواهد داد و فشار فقر را از دوش مردم كشورهاي در حال توسعه برداشته و از افزايش گرماي جهاني نيز پيشگيري خواهد كرد.

كيم تأكيد كرد: ارائه يارانه به متقاضيان براي استفاده از زغال سنگ، نفت و گاز منجر به افزايش مصرف مي‌شود و اكنون زمان آن رسيده كه روند ارائه يارانه براي سوخت‌هاي فسيلي را متوقف كنيم.

رئيس بانك جهاني با اشاره به برخي كشورها ازجمله كره‌جنوبي كه براي مصرف كربن ماليات تعيين كرده‌اند متذكر شد كه اين راهكار، هزينه استفاده از سوخت فسيلي را بالا مي‌برد و مشتريان و كمپاني‌هاي تجاري را به مصرف سوخت‌هاي پاك ترغيب مي‌كند.

وي تصريح كرد: برنامه بانك جهاني علاوه بر حذف يارانه سوخت و تعيين ماليات بر كربن همچنين شامل مصرف بهينه انرژي، اقداماتي براي كشاورزي سبزتر و تغييراتي براي كمك به كاهش آلودگي در شهرها مي‌شود.

كيم هشدار داد: پيامدهاي سوء تغييرات جوي و گرماي زمين بيشتر گريبانگير كشورهاي در حال توسعه و فقيرتر مي‌شود.

کد خبر 292252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha